Aardbeien Roomtaart


Aardbeien Roomtaart.

Benodigdheden

* Funcakes Biscuitdeeg
* Roompuddingpoeder ( mijn merk vd roompoeder is Niels de Veye )
* Funcakes Enchanted Cream
* Melk / lactosevrije Melk
* Aardbeismaakstof
* 1 Bakje Verse Aardbeien
* Nougatine/ gehakte nootjes
* Chocolade krullen / schaafsel van een stukje pure chocolade
* Eieren.

Werkwijze:

Ik vind het altijd superhandig om verschillende biscuitdeegtaarten te bakken en in mijn vriezer te bewaren. Ik gebruik altijd de funcakes zakken hiervoor. Als je de taart uit de vriezer haalt is hij nog net zo vers als hoe hij er inging, en je kunt snel even voor een gelegenheid een taart klaarmaken als je de bodem al hebt liggen...

Maak de biscuittaart als op de beschrijving van de Funcakes verpakking en laat hem afkoelen.

Maak ondertussen de Roompudding klaar.  Ik gebruik altijd de gele roompoeder van Niels de Veye. Even opkloppen met water en je eerste vulling is klaar. Ik doe hem altijd vrij dun omdat het nog altijd even verder indikt.

Voor de tweede vulling klop je de enchanted cream als op de verpakking op, Ik gebruik altijd 200 ml lactosevrije melk en geen water bij het opkloppen. Klop hem mooi stevig en voeg naar eigen smaak de aardbeiensmaakstof toe. Ik gebruik persoonlijk een theelepel smaakstof op een portie, maar ik houd niet van te zoete vulling.

Snijd nu met een taartsnijder je biscuittaart in 3 lagen.

Vul de onderste laag met een flinke laag roompudding.
Leg er een laag biscuitbodem op.
Leg op de biscuitbodem een laagje in plakjes gesneden verse aardbeien en smeer hierover vervolgens
de laag met de aardbeien enchanted cream.
Leg vervolgens de laatste laat biscuitbodem er boven op.

Nu kan het afwerken beginnen.

Je kan natuurlijk kant en klare chocolade krulletjes gebruiken, maar je kunt er ook voor kiezen dat je van een klein stukje pure chocolade even wat schaafsel snijd met een mesje of met een rasp. Een goedkopere oplossing dan kant en klare schaafsel.


Smeer met een spatel de aardbei/enchanted cream over de bovenzijde en de zijkanten. Smeer met name de zijkanten iets dikker in.
Vervolgens kan je met een taartschraper of met een breed spatelmes de nougatine / gehakte nooitjes over de zijkanten verdelen.
Ook altijd lekker is om in plaats van de nougatine zelf even ongezouten nooitjes fijn te hakken en deze te gebruiken.

Vervolgens met een spuitzak met aardbei enchanted cream de bovenzijde naar wens versieren. Voeg wat verse aardbeiden en wat chocolade rasp toe en je kan voor de dag komen met je taart.

Geen opmerkingen