Aardbeienslof





Mijn man is gek op Aardbeiensloftaart, echter vond hij ze de laatste tijd niet meer erg lekker van de bakker. Vandaar dat ik vond dat ik dat maar eens moest gaan proberen te maken.
Hieronder vind je dus hoe ik het gedaan heb. Jullie weten zo langzamerhand misschien wel dat ik graag met Funcakes artikelen werk. Zo ook weer in deze sloffentaart.

Benodigdheden:

* Funcakes cookie & crust
* Roomboter
* Gele roompudding ( Niels de Veye of Funcakes)
* Bakje verse aardbeien
* 1 pakje Slagroom
* 1 eetlepel basterdsuiker.
* half pakje spijs ( 125 gram)
* 1 ei
* Sloffenring.
* Bakpapier

Bereidingswijze:

Verwarm je oven voor.
Maak de sloffenbodem als op de verpakking van de funcakes cookie & crust. Rol het deeg direct op een velletje bakpapier uit. Vet je sloffenring in en druk de bodem uit. Ik heb hem ca 1 cm dik gedaan.
Verwijder het overtollige deeg.  Je kan hier bv ook nog een paar kleine rondjes uit drukken om wat mini sloffenkoekjes te maken. Laat hem vervolgens goed afkoelen.

Mix de spijs met een eitje goed door elkaar. Breng vervolgens het spijs aan in je ring en verdeel het gelijkmatig.

Zet hem in je oven en bak hem. Ik heb 30 minuten aangehouden aangezien ik niet wilde dat het een erg droge bodem zou worden.

Mix ondertussen je gele roompudding met water tot een niet te dikke pudding en zet het even in de koeling om op te stijven.

Mix de slagroom met de suiker en eventueel een lepeltje slagroom versteviger zodat je mooie stevige slagroom krijgt,

Breng over de sloffenbodem met een spuitzak  een mooie dikke laag roompudding aan.  Leg hierover een laag gehalveerde aardbeien. Maak het geheel af met wat toeven slagroom en partjes aardbei.


Geen opmerkingen